20 Temmuz 2012 Cuma

Meşhur Çorbamız Mercimek Çorbası tarifi

Mercimek Çorbası tarifi

Ben çorba içmeye çok geç başladım, henüz 2 yaşımda :D  Ama yine her çorbayı içemiyorum; illa püre kıvamında olacak. Su içinde, sebze taneleri yüzmeyecek ve  Birtakım kaprislerim hala sürüyor. En favori çorbam ise, kırmızı mercimek çorbası. Yapması çok basit, lezzeti çok güzel ve insanı çok doyuruyor. ismini vermeyim reklama girer bir markanın düdüklüsünü kullanmanın vaktidir dedim. Mercimek Çorbası tarifi  Lezzetli bir mercimek çorbası yapmak o kadar da zor değilmiş, onu gördüm.

Malzemeler:

- 1 neskafe fincanı kırmızı mercimek
- 1 soğan
- 1 çorba kaşığı un
- 1 havuç
- 1 patates
- 1 et/tavuk bulyon
- 1-2 yemek kaşığı zeytinyağı
- 8 su bardağı su
- Tuz

Soğanı yemeklik doğrayın. Yağ eklediğiniz tencerede, pembeleşinceye kadar kavurun.
Soğan kavrulunca, içine unu da ekleyin. Birkaç dakika da unla kavurun. Ardından içine ufak ufak doğradığınız havuç ve patatesi, bulyonu, kırmızı mercimeği ve tuzunu ekleyin.
Suyunu da koyup, pişmeye bırakın. Havuçlar piştiğinde, çorbanız pişmiş demektir.
İster bir süzgeçten geçirin, ister el blender’ı ile püre kıvamına getirin. Ben el blender’ı kullandığım için, sebzeleri de ufacık ufacık doğramıyorum.

Yukarıdaki malzemelerle yapılan mercimek çorbasından 10 tabak çıktığı düşünülürse,

1 tabak kırmızı mercimek çorbasındaki kalori değeri: 87 kkal

Öneriler:

1. Çorbanıza un koymak istemiyorsanız; hiç un koymayın, bir patatesi koyun, ama 1.5 litre su kullanın.
2. Çorbanıza patates koymak istemiyorsanız; sadece bir kaşık un koyup, su miktarını 1.5 litre yapın.
3. Hem patates, hem un koyacaksanız; su miktarı 2 litre olsun.

Güzel bir havuç çorbası tarifi için buraya, balkabağı çorbası için buraya, ezogelin çorbası tarifi için buraya, harika bir un (yalancı işkembe çorbası) için buraya, kremalı brokoli çorbası için buraya ve terbiyeli tavuk çorbası tarifi için ise buraya bakmanız şiddetle tavsiye edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder